Chania Χανιά
chania
food chania

ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΧΑΝΙΩΝ

 

theater   cinema
cinema
chania kam
Εκδηλώσεις

Θέατρο

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΧΑΝΙΩΝ
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΧΑΝΙΩΝ
MUNICIPAL ART GALLERY of CHANIA
Χάληδων 98-102, Παλιά Πόλη  Τηλέφωνα : 28210 92294 - 28210 36190


 

Πληροφορίες έκθεσης
Διάρκεια 11 Ιουλίου έως 11 Οκτωβρίου 2016
Ωράριο Λειτουργίας Πινακοθήκης Δευτέρα – Σάββατο: 10:00-14:00 και 19:00-22:00 Κυριακή: κλειστά
Εγκαίνια: Δευτέρα 11 Ιουλίου στις 20:00 Διάρκεια: 11/07 – 11/10/2016
Επιμέλεια έκθεσης: Μαρία Ξανθάκου – Μαρία Μιγάδη
Γενική
Είσοδος: 2 € Μειωμένη Είσοδος: 1 € Ελεύθερη είσοδος: σε άτομα κάτω των 18 ετών και άνω των 60. σε κάτοχους κάρτας ανεργίας και ΑΜΕΑ. σε μέλη της ICOM και του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος

 

ΕΚΘΕΣΗ:

ΠΑΥΛΟΣ ΣΑΜΙΟΣ: Κάθε έργο… μια ιστορία

SAMIOS 4 SAMIOS 5 SAMIOS 3 SAMIOS 2 2498_GEO3017 2479_SAMIOS_GEO29872202_SAMIOS_GEO5754 2225_SAMIOS_GEO5781 2226_SAMIOS_GEO5783 2238_samios_GEO7175

 

2337_GEO7072 Τη δική τους ιστορία διηγούνται 80+1 έργα του Παύλου Σάμιου, που ταξιδεύουν στην Κρήτη, με αφορμή την έκθεση του καταξιωμένου εικαστικού, η οποία εγκαινιάζεται στις 11 Ιουλίου στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, με τίτλο «Κάθε έργο… Mια ιστορία». Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη έκθεση του Παύλου Σάμιου στον τόπο που γεννήθηκε ο Καζαντζάκης, γεγονός για το οποίο ο καλλιτέχνης αισθάνεται μεγάλη χαρά και τιμή. Η έκθεση παρουσιάζει αντιπροσωπευτικά έργα από τέσσερις ενότητες δουλειάς που ο Παύλος Σάμιος δημιούργησε τα τελευταία πέντε χρόνια. Οι τρεις ενότητες αναδεικνύουν τη σχέση του καλλιτέχνη με την επιθυμία. Η τέταρτη ενότητα έχει αναδρομικό χαρακτήρα. Η πρώτη ενότητα έργων της έκθεσης παρουσιάζει τη σχέση του ζωγράφου με το μοντέλο του, στην οποία ο Παύλος Σάμιος επισκέπτεται τα ατελιέ κορυφαίων δασκάλων της τέχνης, ενώ εκείνοι ζωγραφίζουν παρέα με τα μοντέλα τους. Η δεύτερη ενότητα που είναι και η μεγαλύτερη ξεκινάει από την Κυκλαδική εποχή για να φτάσει ως τις μέρες μας, αποδεικνύοντας πως το πλέον διαχρονικό σύμβολο είναι το γυναικείο γυμνό. Άλλοτε ως Θεά, άλλοτε ως εταίρα, ή Μητέρα. Ο καλλιτέχνης εισβάλλει ειρηνικά στα ατελιέ των καλλιτεχνών και τα εμπλουτίζει με τα δικά του σύγχρονα γυμνά που αποπνέουν την επιθυμία και την ερωτική διάθεση. Το σύγχρονο γυμνό γυναικείο σώμα «συνευρίσκεται» με αντίστοιχες γυναικείες φιγούρες άλλης εποχής στο ίδιο έργο σε μια εικαστική συνομιλία που βαδίζει έξω από τα όρια του χρόνου και αναδεικνύει το γυμνό ως αιώνιο σύμβολο ερωτισμού και δημιουργίας. Η τρίτη ενότητα αποκρυσταλλώνει την άποψη του Παύλου Σάμιου για την δημιουργική πνοή του έρωτα και την θετική επιρροή που ασκεί στον καλλιτέχνη. Ο έρωτας και η επιθυμία για ένα συγκεκριμένο πρόσωπο πυροδότησαν το μεγαλείο πολύ σημαντικών έργων που δημιούργησαν κορυφαίοι ζωγράφοι στην ιστορία της ζωγραφικής από την Αναγέννηση ως σήμερα. Ειδικότερα ο Παύλος Σάμιος επισκέπτεται ατελιέ μεγάλων δασκάλων της τέχνης, όπως του Τιτσιάνο , του Θεοτοκόπουλου και του Πικάσο, οι οποίοι ανέπτυξαν ισχυρές σχέσεις επηρεασμού μεταξύ τους και διαμόρφωσαν την ιστορία της σύγχρονης τέχνης. Ο Τιτσιάνο συγκεκριμένα ήταν δάσκαλος του Θεοτοκόπουλου, ενώ ο Πικάσο έλεγε συχνά ότι πατέρας του ήταν ο Γκρέκο και μητέρα του ο Σεζάν. Ο Παύλος Σάμιος «συναντά» τους παραπάνω δημιουργούς στα ατελιέ τους σε στιγμές υψηλής δημιουργίας που σημαδεύονται από τους έρωτες που ζούσαν εκείνη την εποχή. Τέλος, στην τέταρτη ενότητα περιέχονται έργα που προέρχονται από την πορεία του Παύλου Σάμιου στη ζωγραφική, έτσι ώστε η έκθεση να λαμβάνει αναδρομικό χαρακτήρα και ο επισκέπτης της έκθεσης να διαμορφώνει σφαιρική εικόνα για την διαδρομή του καλλιτέχνη και το στίγμα του στην εικαστική τέχνη.

 



 

INFO
GUIDE